Photobucket

Ninas blogg

Nationellt prov

Idag hade jag nationellt prov i engelska B, den muntliga delen. Jag var skitnervös men det flöt på rätt bra ändå. Läraren sa att iallafall dirket efteråt att vi blev godkända :)
På fredag har jag det muntliga nationella provet i svenska... och ja, jag är mer nervös inför det eftersom jag ska hålla ett 5 minuter långt förberett tal :S Jag HATAR att prata inför en grupp... och nu ska jag göra det i 5 minuter!

Denna veckan har varit rätt stressig.
Men jag har iallafall hunnit hälsa på den omtalade hunden Pelle som min syster pratat så mycket om... han var jättesöt, men ack så hyper-aktiv! Jag tror han hade som mål att pierca mig i läppen XD Han skulle pussas hela tiden men han bet lite av misstag oxå... rätt mycket faktist :P


En levande liten studsboll :)

Lämna en kommentar
Postat av: Julia - au pair i Cary, NC

Visumet är bara till för att hjälpa en komma in i USA, när man väl är inne (och har papper på att man har rätt att stanna) så behövs inte visumet.



Min värdmamma har sagt att hon vill att jag förnyar visumet eftersom vi antagligen kommer åka utomlands på semester någon gång 2010 och hon vill ha mig med.



Har man enbart tänkt stanna inom USA's gränser under andra året så behöver man inte förnya visumet. Men om något händer och man måste åka hem så krävs det att man fixar visa innan man åker tillbaka. Jag vet inte hur du känner, men jag tycker "better safe than sorry" gäller.

2009-03-28 @ 18:06:05
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0