Photobucket

Ninas blogg

Mitt lilla paket...

Den 18 maj har min klass en modevisning, och alla ska ha med något, helst 3 modeller var.
Min inrikting i trean är ju keramik, vilket gör att jag måste visa något gjort i lera.
Jag har skissat upp allt jag ska göra, och är snart klar med föremål nr. 1.... ett paket ^^,

Nu till det roliga, idag när jag satt och arbetade med mitt paket så ropar Malin (kontors-tanten på skolan),
"Nina, jag har en köpare till dig!!"
Min reaktion var mest, VAA??! vad menar hon?!
Men då var det så att en man hade gått förbi fönstret och sett mig sitta och måla paketet, och han hade kontaktat skolan för att höra om han fick köpa mitt paket.
Så nu har jag haft kontakt med honom och berättat att den måste ingå i en visning innan jag kan sälja den, jag berättade även att jag skulle glasera den, och att färgerna kommer ändras (rosa med blåa snöre blir det efter bränningen).
Men han är VÄLDIGT intresserad och vill köpa den, han tyckte färgerna passade... så ja, jag har en köpare :D

Undrar lite hur mycket man kan ta betalt för den?
Min lärare blev nog lite avis på mig, för hon blev rätt kantig mot mig och ville inte ens föreslå vad man skulle kunna ta för pris.
Jag ska iallafall vänta med att bestämma ett pris tills jag vet hur slutresultatet blir ^^, Färg & glans-skillnad gör ju rätt mycket. Men jag tror den blir fiiin :)

En bild på den... men jag har målat klart den nu, så kanterna är jämnare :)

Lämna en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0