Photobucket

Ninas blogg

Hej smålänning!

Nu börjar jag få en känsla av att jag behöver bli smålänning på småländska!
Jag måste med andra ord bli snål ett tag om jag vill ha roligt i sommar och i usa.

Senaste tiden har jag inte tänk så mycket på min ekonomi, men jag har alltid haft klart för mig att min trisslottsvinst på 10.000 kr skulle bli orörd fram tills usa-resan. DET skiter sig nog är jag rädd för.
Jag glömde ju helt bort i alla mina tankar att jag har en plusförsäkring som ska betalas innan jag åker... på 3600 kr! Jippe not!

Men jag fixar det ändå! Även om jag snuddar lite på mina tiotusen så kommer dem tillbaka. Jag ska ju sälja lite av mina keramiksaker från skolan, och jag ska jobba på ålderdomshemmet i sommar, och förhoppningsvis sälja nån tavla oxå.
Dessutom ska jag imorgon putsa av min röda cykel som stått oanvänd i snart 3 år (den är för liten) och fota den och försöka sälja ^^,

Det låter ju som om jag bara kommer ha inkomster.... men aj så fel det kan låta.
Jag ska:
* betala försäkringen
* ha med 500 till sthlm på torsdag
* besiktiga bilen frammåt början av sommaren
* tanka bilen lite då och då
* måste snart fylla på kontantkortet i mobilen
* och så blir det en del festande nu i och med studenten
* får se om det blir nån studentbal för oss, och isåfall kostar den med
* köpa stora resväskor inför usa + lite annat som jag ska ha med mig
* garaget till bilen ska ju oxå betalas varje månad
m.m.
Många bäckar små... blir en stor å!

I slutet av juli säljer jag ju bilen... då får jag iaf pengar ;) tihi. Fast det vore skönt att spara undan dem tills jag kommer hem från usa.

Ne.... lite smålännings-stil är allt som krävs. Inget mer slösande i onödan, så kommer jag klara av att inte röra mina tiotusen innan usa :)

Lämna en kommentar
Postat av: ida

just innan man åker känns det som det bara är utgift efter utgift efter utgift, när var det du åker nu igen? kanske hamnar där vid samma tidpunkt , who knows haha:)

2009-04-16 @ 05:24:57
URL: http://aupairen.blogg.se/
Postat av: Marlene

Oj inte många som vinner 10 000 på triss :O Grattis ^^

2009-04-16 @ 22:10:31
URL: http://foomas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0