Photobucket

Ninas blogg

Måndag.... med laktos-ont i magen!

Ny vecka.
Idag var jag HELT borta bitvis. Redan på morgonen glömde jag saker och det slutade med att jag fick slänga i allt i väskan och springa som en dåre till busshållsplatsen som kommer efter stationen, då jag inte hade en chans att hinna i tid till stationen. Så började det snöa som satan på vägen. Jag hann iallafall. Anfådd som en galning klev jag på bussen och såg snön öka i mängd.
Ju närmare Växjö bussen kom ju mer snö blev det (i Gemla var det dock mer än i växjö).
I skolan började det med matte och det blev en hel lektion med genomgångar. Så nu känner jag mig rätt säker inför provet imon. Satsar på sämst VG. 
Sen va det lunch... och min lunch var såååå mättand eoch god *skrattar* Drack ett HELT glas saft!  Wow alltså!
Men jag var bara inte hungrig, jag har saknat matlust i flera dagar nu. Men jag följd emed Diana, Elli o Tess till ICA sen och då köpte jag en Kellogs-grej. För att få nåt upp-piggand ei mig iallafall och så köpte jag en Belvita eftersom Elli o Diana alltid pratar så väl om dem. MEN det skulle jag aldrig ha gjort! Den är ju liiiiiite doppad i choklad.... Trodde det skulle gå bra eftersom jag kunde äta lite bearnaisesås i lördags utan att känna av laktosen, men Nej då, sen jag kom hem har jag sprungit ett antal akut till toan. FAAAAN!

Har fortfarande ingen matlust... speciellt inte nu när jag mår illa och behöver springa till toan hela tiden med.
Men jag åt lite nudlar när jag kom hem så magen inte skulle va så tom. Orkade inte göra nåt annat och det är ju även rätt skonsamt mot magen.
Så idag har jag TYP bara ätit en skål cornflakes till frukost och liiite nudlar för en stund sedan. Och den där jävla lilla fruktsaken doppad i lite choklad! Grr!

Snart är det påsklov med.... fy vad tråkigt! Jag har INGET att göra!
Så på onsdag börjar 12 tråkiga dagar ledighet.

Och ikväll är jag ensam hemma, rätt skönt. Men nu ska jag gå o lägga mig i soffan o kolla på TV tills nästa toa-besök. SUCK!

Lämna en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0