Photobucket

Ninas blogg

Målning

NU är jag klar med älg-målningen. Det var as-svårt!
Jag har ALDRIG målat en seriös älg förut och nu tog jag på mig att göra det med akvarell! Som jag nyss lärt mig använda.
Men men.... nu är den iallafall klar. Jag godkänner den men den kunde ha blivit mycket bättre.
Utgick inte ens från ett foto så denna älgen är HELT gjord av mig ; ) Fast jag kollade visserligen en del på älgbilder för att se hur de såg ut i vinklar och så.
Om 2 timmar är denna målningen inte min längre. Min fasters gubbe som fyller år ska få den. Han tycker om både älgar och akvarell.


Såhär såg min snabbskiss ut : ) Hade lite problem men frambenen.
image48

Och såhär belv den som klar (dåligt fotat) :
image49

Nu har jag även monterat in en i en glas-skiva-ram.
Den ser bättre ut i verkligheten än på denna bilden.

Så.... GRATTIS BERTIL! Hoppas du gillar tavlan.  

Lämna en kommentar
Postat av: Hannah, Cayenne & Cinnamon

Vad fint du målar. Jätte fin älg. Toppen bra målar du. En konstnär ju!! Ha en fortsatt trevlig helg. Kramar från Hannah, Cayenne & Cinnamon.

2008-03-15 @ 14:52:14
URL: http://www.nogg.se/Cayennepeppar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0