Photobucket

Ninas blogg

Längtar inte till imon :/

Idag var det skolan (som vanligt). Vi hade grafisk illustration och fick en ny uppgift som jag tror blir rolig. Måste bara komma på ett eget företag (på låtsas då) och sen ska jag göra en grafisk profil till det företaget.
När jag kommit på ett företag så ska jag göra en logotype, sen ska jag utforma en dokumentmall, göra visitkort, välja typsnitt till rubriker och brödtext, utforma hur kuvert från företaget ska se ut osv.
Weeeei, älskar sånna här uppgifter. Nån som har förslag på företag?

Efter den lektionen hade vi 2 timmar lunch och jag hade så ont i magen så efter att ha tagit 2 alvedon la jag mig i soffan och somnade, Johanna somnade med och efter en stund kom även Diana och halvsomnade. Sen kom Elli och då vaknade alla för hon hade klarat ett matteprov. grattis elli!

På svenskan o engelskan kollade vi på en film som hette Luther + att vi hade läxförhör, som gick bra. Sen så vi fick sluta tidigare och då var det 5 minuter tills en buss skulle gå. Gissa vem som rusade iväg som en galning ; ) Men jag hann. Tog 3 minuter till stationen, nästan rekord ; )
Så jag kom hem ovanligt tidigt och sen har jag inte gjort nåt vettigt alls. Druckigt en massa te (vet inte varför men idag har jag inte velat dricka nåt annat), sen har jag kollat på tv, vart ute med My, sovit bort mensverken, druckit mer te och nu sitter jag här. Ska snart ut med My igen : )

Imon är det "friluftsdag". Vi ska äta frukost i skolan. "W-o-h-o" jag jublar nästan. Jag msåte äta frukost hemma, annars blir jag åksjuk i bussen. Men äter jag hemma så orkar jag inte äta mycket i skolan och då kommer väl Ingemar klaga ännu mer på mitt ätande. Gubb-jävel!! Men aja, han är som han är.
Sen ska vi gå runt växjö-sjön. Ännu mer  "jippie"! BLÄHH! Börjar säkert regna med. Och efter det har vi en låååååång lunch och sen ska vi kolla på en film.... som "ska få oss att skratta o bli glada". Jag vill inte ens veta vad det är för film, känner jag min skola rätt så blir det en film alla kommer sitta och sucka åt utom lärarna!
Jag hade hoppats på en redig friluftsdag med typ nån sportturnering. Jag menar, HALLÅ, gå runt en jädra sjö är inte ens kul!

Men aja, det går inte ändra på. Det hjälper inte att klaga, det är bara att hålla humöret uppe : )

image12

Lämna en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0