Photobucket

Ninas blogg

Glad Påsk

My & jag önskar er alla en Glad Påsk!
Här får ni 2 små påskkort.... som My glatt gick med på att va modell på. (för lite skinka) Sen bet hon sönder fjädrarna ; )

image51

image52


Och vid 12-tiden var vi ute och busade. Kolla noga på bilden så ser du My mellan träden. Hon spanar ut över fotbollsplanen och planerar sitt bus. Jag stog längre upp på kullen o tog bilden, och när jag kom ner dit My är på bilden så sprang hon ner på planen och sprang i cirklar. Fyyy vad fort det gick. 

Sen ropade jag in henne och hon kom så snällt, jag klappade om henne och sen fick hon springa igen. Haha, ni skulle ha sett henne. Sen efter en stund tyckte jag det va dags att gå hem... men det tyckte inte My.

När jag ropade in henne stannade hon upp och tittade på mig med sin busigaste blick, sen kom hon i full fart, som en greyhound mot mig men istället för att stanna så sprang hon preeecis intill mig och sen gjorde hon en vändning och kom tillbaka bakifrån. ZoooooM!
Sen höll hon ett avstånd på 10 meter eller mer såfort jag närmade mig, och när jag då gick åt andra hållet  så sprang hon som en kanonkula mot mig igen. Bus i blicken hela tiden, och hon lyssnade såååå väl på mina inkallningar.

Efter att busat med henne ett tag så gjorde jag ett misstag, kastade en snöboll som fick My att bli ÄNNU busigare! Då slutade hon lyssna på inkallningarna och sprang som en galning runt mig. När jag gick åt ena hållet sprang hon efter men hon kom aldrig tillräckligt nära för att jag skulle kunna fånga in henne.
Skulle jag ha rytigt till så hade hon lugnat sig o kommit snällt, men hon va så glad så jag ville inte ryta mot henne.
Efter att "jagat" henne en stund, både upp o ner på kullarna och på fotbollsplanen så fick jag henne slutligen att komma.

Snacka om att hon rastade matte. Jag ville INTE hon skulle va uppe på kullarna eftersom det brukar va andra djur där ibland men mattes vilja brydde hon sig inte om. Fyyy vad jag sprang upp o ner på kullarna för att hålla koll efter andra djur.  

image53

När jag äntligen hade fått på henne kopplet så fortsatte hon busa i snön. Tyckte denna bilden blev rolig:

image54

Lämna en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0