Photobucket

Ninas blogg

Torsdag

Idag hade mam o pap planerat att vi skulle åka till Ängelholm (min favvostad) och äta på min favvorestaurang och bara ha en mysig dag, kolla på havet o så med... men så skulle det tydligen va dåligt väder där idag så den lilla utflyckten får vänta tills påsklovet vecka 13. *längtar*
Men vi hade en rätt bra dag idag ändå ;) Vi åkte till ett ställe nära markaryd där pappa hade sett det skulle finna en "rolig" affär, när vi hade varit där så åkte vi till markaryd och letade efter nåt ställe att äta på, och visst fanns det en restaurang men vi valde gatuköket XD Hahha, men det var faktist gott, kommer inte ihåg när jag åt sånt mat sist. Och Mysan fick ju va med oss istället för att sitta ensam i bilen :O) Kanonbra!

När vi kom hem satte jag mig vid datorn och började kolla runt på trafikskolornas sidor. Kände att det är bättre att ta reda på saker tidigt än försent. Så nu har jag en del att tänka på. 
Har 3 skolor som jag funderar mellan.
* Alvesta trafikskola (i Alvesta)
* Davidssons trafikskola (i Växjö)
* Ljungqvists trafikskola (i Växjö) 
Både Zizzi & Koffe (mina syskon) var i Alvesta... men det var för att deras gymnsaie bjöd på körlektionerna. Men ingen av dem gjorde uppkörningen med alvesta.
Själv känner jag inte för att gå i Alvesta, men samtidigt vore det smidigt med tanke på att jag bor här. Men jag går ju i skola i Växjö och är ju då i växjö varje vardag. Hmm... svårt ju.
Prismässigt är det inte sååå stor skillnad. Ljungqvists var liiiiite dyrare men pengarna är väl inget vidare problem iofs. Körkort måste jag ju ha, annars kan jag glömma att åka au pair.
Nån som har erfarenhet av nån av dessa skolor? 
jaja, jag har nårra månader på mig att välja. Fyller ju inte 18 förrens i september. Men framåt sommaren bör jag nog ha anmält mig till teorikurserna. 

SHIT vad mycket jag har skrivit nu :O 
hehe, men det är typ det jag gjort idag + postat en akvarell-bild som ska till en i Halmstad. 
Såhär såg den ut (OBS. dåligt fotad)
 

Lämna en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0