Photobucket

Ninas blogg

lättförtjänta pengar

Idag började jag jobba vid 07.00.
Innan klockan var 09.00 var alla gamla påklädda, alla hade fått frukost & mediciner och alla låg och vilade förmiddag.
Så jag och Katarina som jag jobbade med satt och fikade en timme, sen kom 2 av pensionärerna ut och gjorde oss sällskap så då blev det en timme till.
Sen blev det nåt toabesök för nårra och sen la alla sig igen... alla utom en som ville kolla på tv. Så fram till lunchen kollade vi på Lassie och åt julgodis. Sen hade jag 1 timmes lunchrast och när jag kom tillbaka var det lika lugnt igen.
En ny film på tv'n och 5 trötta gamlingar som vilade i var sitt rum.
Sen åkte en av dem iväg med en anhörig och 2 kom ut till tv'n.
Så lite mer fika.
Blommorna vattandes, lastade diskmaskinen osv.
lite småjobb bara. ett blöjbyte då o då men annars var det bara lugnt :)

Så ca. 200:-/timmen för att kolla på film, fika och prata :) + lite småjobb

Såhär lugnt har det aldrig varit innan! Iaf inte när jog jobbat.
De små gamlingarna vet hur man lever loppan oxå... men idag var det lugnt.

Lämna en kommentar
Postat av: sara

har du såå bra betalt ?? Vad jobbar du ? Jag söker jobb !!!

2008-12-27 @ 13:14:50
URL: http://misstell.blogg.se/
Postat av: sara

DET VA JU RÖD DAG DÅ KOM JAG PÅ. Dubbelt betalt :p

2008-12-27 @ 20:17:27
URL: http://misstell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0