Photobucket

Ninas blogg

Lite (mycket) uppdatering

Ja nu kommer en liten uppdatering om de senaste dagarna.
Vi kan börja med i onsdags, då åkte jag o mamma till Ullared och nu har jag lite nya kläder. (11 tröjor, 3 byxor m.m.) och My fick en ny liten söt korg att sova i, och bacon-hundgodis som hon ÄLSKADE. Det är inte ofta hon äter hundgodis, hon vill hellre ha skinka eller liknande. Men iallafall, det gick åt en del pengar i onsdags men det var kul! 

I torsdags jobbade jag kväll, och ja, det var lättförtjänta pengar den dagen eftersom alla gamla var trötta o snälla så vid ca. 20.00 var vi klara med ALLT (lagt alla, matat alla, gett alla medicin, tvättat, diskat, torkat golven m.m.) så fram tills kl. 21.30 när jag slutade satt vi o kollade på TV, om man bortser från att vi gick nån runda mellan rummen då o då för att kolla läget, som var lugnt! : D

Och i fredags var jag ledig men hade massor av saker att göra. Jag bytte mattor i bilen (köpte jättefina bilmattor i onsdags), sen passade jag på att torka och putsa bilen invändigt så den luktade redigt gott. Och självklart körde jag en sväng med pappsen med : )  
Vid 16.35 tog jag bussen till Växjö där jag skulle träffa Diana, Eve & Johanna och gå på Karl-Oskar dagarna med. Och på Rix FM festivalen som BWO, Starpilots, Sibel, EMD o nårra fler va me på. En rolig kväll trots regnskurar, och trots att mina 17 år inte fick komma in på puben. Men vi ska ut nån gång när jag blir 18 bestämde vi istället ^^, Träffade även Elli o hennes nya kille Isak där.
ja ja, nog skirvet om fredagen nu. Här kommer en bild som smålandsposen tog, vi står där den röda ringen är. Ungefär.
 
Trots en rätt sen kväll så steg jag troget upp vid 6.00 för att jobba. Hade delad tur vilket innebar att jag jobbade från 7.00-12.30 och sen hade 3.5 timmars dötid i Vislanda eftersom jag inte kunde ta mig hem, och sen jobba igen mellan 16.00-21.00. På min lååånga lediga tid gick jag till Panos (pizzeria/gatukök) och åt lunch, sen gick jag till jobbet igen, la mig i en fotölj på kontoret o sov/vilade.
På söndagen skulle jag oxå ha delad tur men snälla Christina tyckte synd om mig och eftersom hon hade möjlighet att ta sig hem under den lediga tiden så bytte hon tur med mig så jag jobbade fårn 7.00-17.00 istället :D Nice!
Fick även goa bakelser till fika på jobbet under söndagen, och en massa kramar eftersom det var min sista arbetsdag. Men jag hoppas på att bli inringd.

I måndags slappade jag! BARA slappade, för första gången i år så kändes det som om jag hade sommarlov! Gött!
Och så bakade jag pizzabullar :D MUMS!

Och tisdagen (idag vill jag egentligen skriva här men jag ser att klockan rusat över midnatt) så sov jag ut efter att fått sms tidigt som faaaan av en rar liten Fredrik som jävlades. Men han är la go så jag blir inte sur ^^,
Sen har jag spelat Sims 2. HAHAHA, men det är kul ibland!!! Och så gjord jag en go marängtårta för att fira att jag är ledig (en dålig bortförklaring för att jag var sugen på tårta, hihi). Mja, det var denna dagen det, var inne i växjö en snabbis med. 
Men nu ska jag sova, men funderar på att jävlas tillbaka med Fredrik för han sover nog nu XD Moahahahahhahaaa! 


Go Natt!

Lämna en kommentar
Postat av: ida

tack! :) det e jattekul har verkligen! nar var det du siktar pa att aka? Schemat ar verkligen fullspackat, sa hemlangtan fa rman definitivt inte haha

2008-08-13 @ 18:34:42
URL: http://aupairen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0