Photobucket

Ninas blogg

yes, då var man inskriven i trafikskolan nu :)

Idag efter skolan gick jag bort till Davidssons trafikskola och blev inskriven som "deras elev". På tisdag börjar jag en teorikurs som jag kommer gå på de närmsta 7 tisdagarna. Ska bli kul. Nån gång nu i veckan ska jag även gå och hämta mina böcker m.m. så jag hinner kolla igenom dem innan tisdag. (Har iofs fått Otto's körkortsbok men den är från 2005 så jag vill ha en egen ny fin bok).
Den 8 maj är min första körlektion inbokad också. Kl. 15.30. Ska bli spännande, var ett tag sedan jag körde med manuell växling.
Men jag ska bara köra en gång, sen väntar jag med körlektionerna tills augusti/september så att jag blir vällärd tills uppkörningen. Satsar på att lyckas med körkortet så fort som möjligt efter min 18 årsdag så att jag kan börja söka till au pair sen.


ÅHHH, jag måste bara berätta detta med....
Idag när jag väntade på bussen hem satte jag mig i busskuren eftersom det var ett tag tills bussen skulle gå. Då kom det plötligt fram en kille/man och satte sig väääldigt nära mig. Han började prata som om han kände mig hur väl som helst. Sen frågade han om han kunde få mitt telefonnummer för att "ring och bjuda ut mig nån gång".
Jag sa NEJ, klart och tydligt. Jag ger inte ut mitt nummer till främlingar. Han fortsatte babbla på och jag ville bara sjunka ner i marken och försvinna. Sen ibland pratade han tystare och kom närmare med huvudet och jag tryckte mig verkligen mot kanten av busskuren för att hålla avstånd. Han fortsatte babbla och tigga om mitt nummer. Sen LA HAN HANDEN PÅ MITT LÅR !!!!!! HALLÅ lixom! Vem fan tror han att han var! Jag hade sån jävla lust att ge honom en örfil.
USH! Han var ju en helt främmade man, säkert mellan 25-30 år. Blev så jävla glad när han ÄNTLIGEN fattade att jag inte var intresserad och gick! Ännu gladare blev jag när bussen kom!
ÄCKEL-GUBBE!

Lämna en kommentar
Postat av: Jannike

Eeew usch och få jag hatar påträngande (främmande) människor!! Så irriterande.

Jag fick en kram av en uteliggare idag. Det var en fascinerande upplevelse.

2008-04-15 @ 04:59:21
URL: http://holdmypocket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0